Tuesday, January 11, 2011

Program XPDC Berbasikal 1Malaysia



Pada 25 disember 2010 yang lalu, Persekutuan Pengakap Daerah Kinabatangan telah menganjurkan ekspidisi berbasikal yang telah disertai oleh Pengakap Daerah Kinabatangan khususnya dan Pengakap Daerah Tawau amnya.

Program sebegini julung-julung kalinya diadakan, dengan adanya program sebegini, para peserta dari 2 buah daerah dapat disatukan atas nama 1 pengakap. Hadirnya program sebegini telah dapat mewujudkan 1 semangat, kerjasama dan toleransi yang tebal antara 2 buah daerah dimana selama ini hanya dapat diluahkan dibibir semata.

Laluan bagi Pengakap Daerah Kinabatangan, bermula dari Majlis Perbandaran Tawau (MPT) hinggalah ke Sandakan. Manakala Bagi Pengakap Daerah Tawau, Bermula juga dari Majlis Perbandaran Tawau (MPT) hinggalah ke Kampung Wakuba dan balik semula ke Bandar Tawau.

Dalam perjalanan ekspidisi, para peserta malalui laluan Batu Payung. Ini kerana laluan tersebut mempunyai permandangan yang tersangat indah, disamping para peserta penat mengayuh basikal masing-masing, para peserta diserikan dengan pantai yang begitu memukau semua pandangan.

Setibanya di Dewan Kampung Wakubah, Peserta menggunakan masa tersebut dengan berehat, mengisi perut dan memperbaiki basikal masing-masing, bagi memudahkan perjalan balik. Disini kedua Pengakap Daerah beramah mesra, bergambar-gambar, tidak kurang juga ada yang meminta Facebook masing-masing.

Setelah masa yang diberikan untuk berehat telah tamat, Pengakap Daerah Tawau meneruskan kayuhan untuk pulang kembali ke Tawau. Disinilah titik perpisahan antara 2 Daerah. Akan tetapi, perpisahan itu mengar kita erti persahabatan, Alam maya akan menjadi titik perbualan bagi semua.

Barisan Pengakap Daerah Kinabatangan

Lawa uniform bos

Kelana "B" Tawau punya anggota

Permulaan yang sangat semangat

go go go....

Scout Kinabatangan warga2 "DIGI" ka ni...???

mana yang lain..??

cantiknya permandangan dibelakang tu..

wewek sabah chinese bha ni...:)
teruskan usaha anda, ada 50 batu lagi..haha

hebatnya mamat ni..

kecapekan suma kesian

::: mamam time :::

muka-muka kegembiraan

Barisan orang kuat

Bos besar membuat ucapan

"Keriangan dalam Kepenatan"











No comments: